SPRÅKRESA

 

I sommar ska jag åka iväg på mitt livs resa. Jag ska till Bournemouth som ligger vid Englands sydkust. Men innan dess åker jag en tur via Paris.

Varför valde jag just Bournemouth?

Jag fick hem sts katalog och läste igenom alla kursorterna. Det ända jag bestämt var att jag ville åka till England. Jag fastnade direkt vid Bournemouth då de är en av de soligaste platserna i England och en lagom stor stad. Man kan även lägga till 3 dagar i Paris innan språkresan börjar ”på riktigt” och jag har länge velat åka till Paris så det var ett plus!

Var, när och hur?

Jag åker med en kompis som jag känt hela livet vilket känns tryggt och bra. Vi åker ifrån Kastrup den 23 juni och kommer hem igen den 16 juli. Jag valde att gå international, eller ja det är det ända valet när man åker via Paris men annars kan man välja mellan international då man blandas med elever från olika länder eller classic då man är i en grupp med bara svenskar. Vi kommer bo i en värdfamilj under de tre veckorna vi är i Bournemouth och gå i skolan 3 timmar varje vardag.

Aktiviteter under språkresan

En del aktiviteter ingår när man köper sin språkresa och på alla kursorter kan man köpa till explorer pass vilket jag har gjort. Då ingick bl.a en till tur till London men tid för shopping. Vad jag har hört av personer som varit på språkresa innan var det här väl värt pengarna! Olika kursorter har också olika ”inriktningar” och i Bournemouth kunde man köpa till en volleyboll kurs. Dock är det inget jag valt då jag inte har någon bra relation till bollar… Min syrra var på Isle of Wight i somras och la då till ridning som aktivitet. Hon var väldigt nöjd med det dock blev hon lite försenad till vissa aktiviteter ibland.

 Det var lite kort om resan, mer lär ni få veta senare! :)


Kommentarer
Postat av: angelica

Längtar så sjukt mycket! Kommer bli awesomeeeeeee ♥

Svar: ja vi kommer ha det bäst!EEEEEEEEEEEEE ♥
Malin Thorneman

2012-11-17 @ 20:59:50
URL: http://angelicabengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback